Breaking News
 |  | 

Sypialnia

Materace, które najlepiej sprawdzają się w przypadku osób cierpiących na ból pleców

img-responsive

Liczba Amerykanów cierpiących na bóle pleców wzrasta, częściowo z powodu prowadzenia przez nich siedzącego trybu życia, ale także z powodu rosnącej liczby pracowników biurowych, którzy spędzają wiele godzin pochyleni nad komputerem.

“Jest to największe zaburzenie snu” – mówi dr Michael Gendler, dyrektor ds. medycyny fizycznej i rehabilitacji w University Hospitals Case Medical Center w Cleveland. “Dla wielu osób plecy są głównym miejscem bólu. Jeśli siedzisz przez cały dzień, istnieje większe ryzyko wystąpienia bólu pleców, zwłaszcza jeśli nie wykonujesz żadnych ćwiczeń.”

Wielu pacjentów z bólem pleców jest leczonych środkami przeciwbólowymi i odpoczynkiem w łóżku, ale te metody mogą przynieść efekt odwrotny do zamierzonego, szczególnie w przypadku osób cierpiących na przewlekłe problemy z plecami. Badanie z 2015 r. opublikowane w Journal of Pain Medicine wykazało, że większość osób z przewlekłym bólem dolnej części pleców (CLBP) nie czuje się lepiej po dwóch tygodniach odpoczynku w łóżku. W rzeczywistości stan ten często pogarsza się z czasem.

Według National Institutes of Health, CLBP dotyka około 70 milionów Amerykanów i kosztuje amerykański system opieki zdrowotnej 100 miliardów dolarów rocznie. Ból pleców jest przyczyną około jednej na cztery wizyty u lekarza i jednej na 10 wizyt na pogotowiu.

Rozwiązanie: dobry materac. Wiele osób cierpiących na bóle pleców ma już łóżka, które nie są zaprojektowane z myślą o odpowiednim podparciu i wygodzie, mówi Gendler. Istnieje jednak kilka kluczowych cech dobrego materaca, które pomagają zmniejszyć ból pleców.

“Nie ma wątpliwości, że materac zapewniający odpowiednie podparcie może zmniejszyć obciążenie kręgosłupa” – mówi Gendler. “Osoby cierpiące na bóle pleców częściej przyjmują nieprawidłową postawę podczas snu, więc dobry materac, który sprzyja prawidłowej postawie, poprawi jakość ich życia”.

Dobry materac powinien zapewniać mocne, stabilne podłoże, które zapobiega zwisaniu lub zwijaniu się kręgosłupa, powiedział Gendler. Powinien także pomagać w utrzymaniu aktywności mięśni całego ciała.

Inne czynniki, które należy wziąć pod uwagę, to rozmiar materaca, rodzaj użytego materiału oraz to, czy materac posiada stelaż. “Jeśli twardy materac jest zbyt mały, kręgosłup może się uginać” – mówi Gendler. “Dlatego potrzebujesz wystarczająco dużego materaca, który nadal będzie utrzymywał kręgosłup w prostej pozycji, a jeśli będzie zbyt miękki, nie zapewni wystarczającego wsparcia, aby zapobiec przemieszczaniu się kręgosłupa”.

Gendler zaleca następujące wskazówki, aby pomóc pacjentom uzyskać wygodę i uniknąć bólu pleców:

– Pozbądź się miękkiego materaca, który nie jest przeznaczony do podpierania kręgosłupa.

– Śpij na twardym materacu, który zapewnia dobre podparcie.

– Unikaj spania na brzuchu lub plecach.

– Zachowaj prawidłową postawę podczas snu.

– Unikaj drzemek w ciągu dnia, a zamiast tego staraj się przesypiać zalecane osiem godzin w ciągu nocy.

– Ćwicz regularnie i pracuj nad siłą i elastycznością mięśni.

– Rozważ zakup materaca z pianką memory foam, która poprawia postawę i zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia bólu pleców.

 

materace-ktore-najlepiej-sprawdzaja-sie-w-przypadku-osob-cierpiacych-na-bol-plecow

ABOUT THE AUTHOR