Breaking News
 |  | 

Sypialnia

5 wskazówek na dobranoc dla lepszego snu

img-responsive

Łatwiej jest powiedzieć, niż zrobić, aby dobrze się wyspać. Większość z nas nawet nie pamięta, kiedy ostatnio spała spokojnie. Spędzamy tak wiele czasu, starając się zdążyć na czas do łóżka, że nie mamy czasu na prawdziwy odpoczynek.

Problem ten pogłębia jeszcze nasz styl życia i przyzwyczajenia. Okazuje się, że kiedy jesteśmy wyczerpani, nasz mózg nie jest w stanie prawidłowo produkować hormonu melatoniny, który pomaga regulować zegar organizmu i sprzyja zasypianiu. Jeśli masz problemy z zasypianiem, masz pięć sposobów, aby temu zaradzić.

1. Śpij na pochyłym łóżku

Nachylone łóżko jest zaprojektowane tak, aby zapewnić Ci łagodne nachylenie podczas leżenia. Ma to na celu złagodzenie bólu pleców i punktów nacisku. Jeśli Twój materac nie jest wyposażony w taką opcję, możesz kupić łóżko, które ją posiada.

2. Utrzymuj ciemność w pokoju

Jeśli używasz swojego łóżka do oglądania telewizji lub grania w gry wideo, zgaś światło. W przeciwnym razie w pokoju zrobi się zbyt ciepło. A ponieważ ludzkie oko widzi tylko niewielką część światła, reszta pokoju będzie wydawać się czarna jak smoła. Spróbuj poczytać przed snem, aby się uspokoić.

3. Unikaj kofeiny

Kawa i inne napoje zawierające kofeinę zaburzają naturalny cykl snu. Kofeina zawarta w kawie pobudza układ nerwowy, co uniemożliwia organizmowi wejście w stan snu. Jeśli odczuwasz niepokój lub lęk przed pójściem do łóżka, spróbuj ograniczyć kofeinę. Jeśli nadal masz problemy z zasypianiem, przejdź na herbatę bezkofeinową lub ziołową.

4. Bądź uważny

Może Cię kusić, by tuż przed snem sprawdzić telefon lub komputer. Jest to niezawodny sposób na obudzenie się w środku nocy. Dlatego wyłączaj urządzenia na godzinę przed planowanym pójściem spać.

5. Ćwiczenie przed snem

Ćwiczenia w ciągu dnia zmniejszają stres i sprawiają, że czujesz się zrelaksowany i gotowy do pójścia spać. Spróbuj pospacerować lub wybrać się na poranny, energiczny spacer.

5-wskazowek-na-dobranoc-dla-lepszego-snu

ABOUT THE AUTHOR